lauantai 14. joulukuuta 2013

Päivä 102

Huomenta huomenta! Täällä mä istun koulun penkillä tekemättä taas kerran mitään. Kemian tunti, mutta termit on pikkasen erilaiset ku ruotsiks. Opettaja vaikuttaa tosi hyvältä opettajalta, vaikka onki vähän liian kovaääninen... Kohta meen alas kirjastoon muitten tyttöjen kanssa opiskelemaan italiaa. Mennään sinne parikertaa viikossa, jotta päästään pois luokasta hiljaisuuteen hetkeks! Italialaiset oppilaat ei kyllä ääntänsä säästele ei sitte ollenkaan :D 

Tällä viikolla oon käyny salilla jokapäivä. Varmaan, koska kaikki muut nuoret opiskelee tosi paljon iltapäivisin ja iltaisin. Mulla ei oo oikeen mitään muuta tekemistä. Ja molemmat paketit sain kotoota sen oon unohtanu kirjottaa! Talvitakin ja salmiakkia, hapankorppuja, purkkaa, hammastahnaa!! Jess, harjasin hampaita varmaan 10min xylitoli hammastahnalla vihdoin ja viimein! Täällä ei meinaa oo xylitolia missään hammastahnassa eikä nää oikeen tajuu mikä se iso ero on. Toinen paketti tuli eilen jossa oli pari paria korkkareita tuleviin joulujuhliin ja muihin tapahtumiin. 

Huomenna Gianmarcon ja Biagon uudella serkulla on ristiäiset! Italiaksi "battesimo". Mennään sinne iltapäiväks juhlimaan joten kuvia sieltä huomenna! Ensviikon keskiviikkona meillä on ISOT häät... Mun perheen parhaat kaverit menee naimisiin. Ei tosin kirkkohäät, koska molemmat on jo kerran ollu naimisissa, mutta isot isot tärkeät juhlat on siis kyseessä... Kuvia siltäkin sitten. Taitaa olla mun ekat häät mihin osallistun jossa en oo töissä! 

Sitten myös tällä viikolla meillä oli koulussa protesti joka sitten päättyi siihen, että poliisit tuli paikalle ja pakotti jengin takasin kouluun. Ei mitään ihmeellistä eikä mulle mitenkään ihmeellisesti selvinny mistä oli kyse, mutta kaikki kokoontu liikuntasaliin ja seuraavana päivänä ulos ja sitten kaikki oli taas normaalisti eikä mitään oltu saavutettu. Ite pysyin kotona, koska mulla ei ollu mitään syytä osallistua tällaseen. Kiinnostavaa oli kummiski kuulla ja seurata sivusta koska en kyllä oo ikinä nähny tällasta ennen koulussa. 


Jumppasalissa protestoimassa ekanapäivänä. Oltiin pihalla ku italialaiset jääkiekkohallissa..

Mä päätin siis mielummin mennä mun luokan kanssa kattomaan teatteria. Oli mahtavaa koska se oli englanniksi! :) vanha klassikko Grace. 

Valmistautumista omassa kylppärissä ;)

Joulumarkkinat tuli meijänki pikku kaupunkiin, mutta piparit ja joululeivokset ei ollukkaan se juttu vaan karkit ja kuivatut hedelmät! 

Eilen aamulla päätin syödä kunnon aamupalan ja paistoin tuoreita kananmunia! Ja tottakai kahvin kanssa. Voitte olla varmoja, että tollasen kahvikoneen kanssa tuun kotiin. Ilman vahvaa espressoa ei enää päivä lähe käyntiin! 

Sitten jumppaa zumbaa painoja salilla. 

Pizzapaikassa näkemässä miten kaikki oikeen tapahtuu. Ei sähköuunissa tietenkään! 

Scusa Edo e Biagio ma questa foto é troppo carina!! Ei siis omena kauas oo puusta pudonnu :D 

Onnellisuus silmissä. Haha hauska kuva! 

Pusuja ja haleja paljon perheelle ENZOLLE mummulle ja vaarille varsinkin ja kaikille muille kanssa tottakai:) <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti